Carta d’amor a les responsables de comunicació

CartaAmorResponsablesComunicacio


Que si correus electrònics, trucades, reunions, comentaris en mil documents... a les portes de la primavera hem escollit el format epistolar per dedicar el nostre amor incondicional a les responsables de comunicació dels projectes amb qui compartim el dia a dia. 

Estimades companyes de comunicació,

Em aquesta ocasió us escrivim per dir-vos que som del vostre club de fans, que us entenem, que empatitzem amb vosaltres. Nosaltres també sabem que no és el mateix ser ràpida, creativa o viral si t’acompanya un equip multidisciplinari amb un pressupost de més de cinc zeros, que ser-ho a base de l’energia incansable que hi poseu les responsables de comunicació del món social i cultural.

Perquè ja sabem que la comunicació acaba en mans de l’espavilada (sí, clarament és un rol feminitzat), que s'organitza bé entre calendaris i llistes, que té cert sentit estètic, que fa atenció a no fer faltes d’ortografia, que mira d'entendre els algoritmes de xarxes… Vaja, de qui posa la banya per estar al dia i que les coses surtin bé! I aquí estem, fent front als maleïts canvis de mides de les publicacions, la subtitulació dels reels, la redacció amb criteris SEO, el cartell sexy, l’atenció dels mitjans o la urgència que espera que t’aixequis de la cadira per entrar desbocada per la porta.

Quantes vegades, quan fem sessions d’estratègia, l'equip directiu descobreix en directe la muntanya de tasques que porta “la de comunicació”. Quantes valoracions acaben amb “la comunicació no s’ha fet prou bé”. Quantes vegades “la de comunicació” és també la de disseny, la dels vídeos, la de captació, la que munta l’escenari, la de... i la que porta els cafès, sí, clar!  

Així que companyes, ho repetim: som del vostre equip. Sabem que teniu capacitat de treballar amb ritme, creativitat, organització i mirada estratègica i també que el dia a dia us passa per damunt i res de tot això pot lluir com es mereix, però tenim una bona notícia per a vosaltres: la primavera ja treu el cap i això no pot fer res més que multiplicar el nostre amor incondicional cap a les espavilades de comunicació. Ens teniu ben enamorades!

T’agradaria llegir més articles com aquest?

Subscriu-te al butlletí de La Sembra


Contingut relacionat:

Desplaça cap amunt