Com crear un calendari de planificació de continguts


10 consells per planificar la comunicació de la teva organització

La comunicació de qualsevol organització requereix visió estratègica perquè sigui coherent amb els seus objectiusvalors. Una eina imprescindible per aconseguir-ho és el calendari de planificació de continguts, que permet establir què i com comunicarà l’organització a temps vista, per tal que cada piulada, història, butlletí, etc. respongui a l’estratègia i al relat de l’organització.

número 1

Decideix els blocs de contingut de la teva entitat

De què parla la teva entitat?  Identifica les diferents temàtiques que comuniques i divideix-les per blocs de contingut. Per exemple: dia a dia, identitat, sensibilització, captació de fons, etc.

És essencial que els blocs de continguts responguin als objectius estratègics de la teva organització, ja que les publicacions que se’n derivin han de facilitar-ne el compliment.

 

número 2

Defineix quins són els canals i els públics més adequats

Analitza els canals que tens disponibles. A l’abast de qualsevol organització tenim les xarxes socials, la missatgeria instantània i el butlletí, molt important per generar sentiment de pertinença amb la comunitat.

Cada canal té públics diferents, per la qual cosa decideix quins són els més adequats per transmetre els diversos blocs de continguts establerts i el to que s’hi utilitza.

número 3

Estableix la freqüència amb què vols comunicar cada contingut

Cada bloc de contingut té la seva freqüència. Hi ha temàtiques que hauràs de comunicar cada setmana, a causa de la importància que tenen per a la teva organització. En canvi, hi ha continguts que poden ser més esporàdics, com els de la identitat de l’entitat o els aliens a l’organització. D’altra banda, les campanyes requereixen una freqüència elevada, però durant un temps finit.

número 4

Defineix l’estil gràfic dels blocs de contingut

Les creativitats utilitzades als canals de l’entitat han de reflectir la identitat corporativa de l’organització i, a la vegada, diferenciar-se segons els blocs de contingut establerts. És important crear un món gràfic ampli que faciliti destacar cada tipologia de contingut.

número 5

Crea un calendari anual

Plasma la planificació de continguts en un document que et permeti crear un calendari anual dividit per mesos, setmanes i dies, en què s’incloguin els canals i els blocs de contingut que has definit. Especifica el contingut de cada publicació i relaciona-la amb el dia que es durà a terme.

El calendari anual és un document viu; per tant, l’hauràs d’actualitzar habitualment.

número 6

Treballa amb anticipació

La planificació és la teva millor aliada per evitar publicacions buides de contingut. Dedica un temps a finals de cada mes a planificar les publicacions del mes següent. D’aquesta manera podràs anticipar quines publicacions requeriran suport gràfic, edició, materials de suport, etc. i podràs destinar el temps necessari perquè es publiquin segons la previsió establerta. Així, evitaràs pics d’estrès o canvis sobtats en la freqüència de les publicacions.

número 7

Crea una nevera de continguts

Elabora contingut atemporal perquè es pugui publicar en qualsevol moment de l’any. D’aquesta manera, podràs cobrir canvis d’última hora i mantenir la freqüència de continguts en períodes de vacances. Alhora et servirà per rebaixar la intensitat de la dedicació diària a la gestió de xarxes socials.

número 8

Prepara’t per a les urgències

Malauradament, les urgències són inevitables en la comunicació. Per molta planificació amb què treballis, sempre poden sorgir temàtiques d’última hora. Així doncs, el calendari de continguts ha de ser prou flexible per assumir-les i adaptar l’estratègia a la nova situació.

número 9

Utilitza eines que et facilitin la programació de continguts

Planificar els continguts permet disminuir la dependència de presència constant a les xarxes socials. Per aconseguir-ho, tens al teu abast diverses eines de programació de continguts. Moltes d’elles són de pagament, però compten amb versions gratuïtes, és el cas de Metricool, Hootsuite o SproutSocial. D’altra banda, les plataformes de Meta i X també permeten programar continguts, tot i que sovint ofereixen opcions més limitades.

número 10

Avalua els resultats

Els calendaris de continguts requereixen avaluació i actualitzacions contínues en funció dels resultats obtinguts a les publicacions. El fet de dividir els continguts en blocs permetrà avaluar quin té més èxit i, si es considera necessari, fer canvis en l’ús de canals o freqüència, així com eliminar o afegir-ne de nous.

Ja tens els elements bàsics per crear el teu calendari de continguts! Recorda que sempre ha d’estar alineat amb els objectius estratègics de la teva entitat i aposta per una comunicació personalitzada, transparent i d’alt valor. Al tercer sector, la qualitat és més important que la quantitat.

T’agradaria llegir més articles com aquest?

Subscriu-te al butlletí de La Sembra

Desplaça cap amunt