Com escriure una notícia de blog atractiva


10 consells per redactar textos en format digital

El web continua sent fonamental per a la comunicació de qualsevol organització. És la principal finestra al món i cal tenir-lo actualitzat amb la informació del que va passant a la teva entitat.

EscriureNoticiaBlog

número 1

Tria temes sexis

El que escrius ha de ser interessant per a la teva audiència. Per tant, tria temes que no només siguin importants per a la teva organització, sinó que també siguin d’interès general. No parlis només de tu, contextualitza el teu missatge amb temes d’interès general i sigues una porta d’accés a coneixements i informacions diverses per al teu públic.

número 2

Tothom ha d’entendre els teus textos

Escriu en un format de lectura fàcil, redacta de manera simple i evita tecnicismes que poden fer poc comprensible el text. Fes servir exemples concrets per garantir que s’entén el que expliques i adapta el to a un públic ampli.

número 3

El titular, l’element més important

El títol és l’element principal d’una notícia en suport digital. Un bon titular determinarà si el teu públic fa clic o no per llegir la notícia, per tant, treballa’l. Els titulars han de ser breus i concisos, i han d’incloure les paraules clau, tant per a les persones que llegeixen com per facilitar que els cercadors ens mostrin de manera rellevant.

número 4

Els paràgrafs, breus i clars

La lectura en pantalla és, generalment, el 25 % més lenta que en paper. A més, has de tenir en compte que molta gent llegirà les teves notícies als seus mòbils, on la pantalla és molt petita. Sabent tot això, cal que facis els paràgrafs curts, d’entre 50 i 75 paraules cadascun, i mira de posar només una idea clau per paràgraf, per fer la lectura entenedora i mantenir l’atenció de qui llegeix.

número 5

Facilita la lectura en diagonal

Ens sap greu dir-t’ho, però és així: la majoria de la gent no llegirà les teves notícies de principi a fi, sinó que només hi donaran una ullada en diagonal. No t’enfadis, tu també ho fas. Sabent que passa això, et passem un seguit de trucs per aconseguir traspassar la teva informació quan facin una llegida en diagonal a les teves notícies: inclou titolets curts i en negreta cada 2 o 3 paràgrafs, destaca en negreta les paraules clau de cada paràgraf i utilitza els destacats per ressaltar informació important.

número 6

Els enllaços, els reis d’Internet

No oblidis que estàs escrivint per publicar a Internet (no per a paper); per tant, has d’incloure enllaços per enriquir el text i aportar-hi valor afegit. Inclou enllaços que permetin aprofundir en la informació, que donin context al que estàs explicant i procura que siguin en el mateix idioma en què estàs redactant. Ah, i al final del text, fes una llista d’enllaços a articles relacionats per si encara en volen saber més.

número 7

‘Ahir’, ‘avui’ i ‘demà’, mai de la vida

Una notícia al web o una entrada al blog no se sap quan seran llegides. Per això cal evitar sempre paraules com avui, ahir o demà. Si les fas servir, poden provocar malentesos i, fins i tot, desinformar. Per exemple, sobre quan es farà un acte o quan serà la jornada de portes obertes. En el seu lloc pots fer servir expressions com aquest dijous o el cap de setmana vinent, o assenyalar la data concreta.

número 8

El SEO: també hem d’escriure pensant en els cercadors

Quan escriguis notícies, has de tenir present que molta gent hi arribarà a través dels cercadors; per tant, els paràmetres de redacció SEO són importants per facilitar la teva aparició en aquestes cerques. Alguns dels punts que has de tenir en compte són els següents: utilitzar la paraula clau principal al titular, al primer paràgraf i al llarg del text; redactar notícies d’un mínim de 300 paraules, i incloure algun element audiovisual i enllaços interns a notícies relacionades amb el que estàs explicant.

número 9

No només comuniquem amb el text

Quan escrius textos per al web, has de tenir clar que els elements audiovisuals que l’acompanyin es veuran molt més. Per això has d’intentar no fer servir imatges com a recurs per omplir, sinó que has d’aconseguir que les imatges siguin informatives i aprofitar la visibilitat que tenen. Recorda que, per acompanyar una notícia, pots fer servir múltiples formats, com ara fotos, gràfics, vídeos, infografies, mapes, etc. Per a cada text, busca aquell format que ampliï millor la informació i faci més entenedor el missatge.

número 10

Revisa la gramàtica i l’ortografia

Abans de publicar qualsevol notícia, és molt important revisar detingudament la gramàtica i l’ortografia. Els errors poden fer minvar la teva credibilitat. Utilitza eines de correcció i, si escau, deixa que una altra persona revisi els textos perquè vegi allò que potser a tu se t’ha escapat.

T’agradaria llegir més articles com aquest?

Subscriu-te al butlletí de La Sembra

Desplaça cap amunt